GRADSKO KAZALIŠTE MALI PRINC
Gradsko kazalište Mali Princ započinje sa svojim radom 2010. kao umjetnička organizacija da bi 2020. u mjesecu prosincu bilo osnovano prvo profesionalno kazalište u gradu Omišu potvrđeno od Gradskog vijeća Grada Omiša i upisano u Očevidnik Ministarstva kulture i medija sa svojim prostorom i materijalno-tehničkim sredstvima te kao takvo registrirano u Trgovačkom sudu u Splitu. Cijeli ovaj proces je krenuo znatno prije i to u sferi dječje dramske umjetnosti. U kazališnoj produkciji Petar Buljević, osnivač i voditelj kazališta, postavio je na kazališne daske ove predstave:
KOD KUĆE JE NAJGORE, 2006. (E. KISHON / P.BULJEVIĆ);
SNJEŽNA KRALJICA, 2007. (H. C. ANDERSEN / P.BULJEVIĆ);
ČAROBNJAK IZ OZA, 2008. (LYMAN F. BAUM / P.BULJEVIĆ);
MALI PRINC, 2009. (A.S. EXUPERY/P.BULJEVIĆ);
HEIDI 2010.(J.SPYRI / P.BULJEVIĆ);
ŠUMA STRIBOROVA, 2011. (I.B.MAŽURANIĆ / P.BULJEVIĆ);
PEPELJUGA, 2011. ( BRAĆA GRIMM / P.BULJEVIĆ);
PETAR PAN, 2012. (J.M. BARRIE / P.BULJEVIĆ));
BOŽIĆNA PRIČA, 2013.( C. DICKENS / P. BULJEVIĆ.
Tako su paralelno uspostavljena dva tijela u kazalištu te pripadajući Dramski studio Harlekin iz kojega su najtalentiraniji glumci polaznici glumačkih akademija u Splitu i Zagrebu. Cijeli proces je zaokružen registriranjem Gradskog kazališta Mali Princ kao profesionalnog kazališta, jer je osigurana cjelokupna infrastruktura da bi se to dogodilo. Naime, 2016. započinjemo rekonstrukciju dvorane Ilirskog sjemeništa, vlastitim sredstvima i sredstvima koje smo natječajem dobili od Ministarstva kulture i medija te stvaramo kazališnu infrastrukturu i materijalno-tehničke uvjete za ozbiljnu kazališnu djelatnost. Gradsko kazalište Mali Princ je do sada postavilo na daske ove predstave:
BAZEN U DVORIŠTU, 2010. (C.M.Pensa / P.Buljević);
BRAVURA JE ŽIVIT BEZ LAVURA 2010. (M.Smoje / P.Buljević);
MACBETH, 2011. (W.Shakespeare / P.Buljević);
KAKO JE NEW YORK DOČEKAO KRISTA, 2012. (I.Raos / O.Levaj);
STRANKA LJUBAVI, 2014. (M.Grgić / O. Levaj);
ŠEST LICA TRAŽI AUTORA, 2015. (L. Pirandello / P. Buljević);
JA SAM DAMA, 2016. (M. Bauk / P. Buljević);
RAZGOVOR RAZOČARANOG ČOVJEKA I NJEGOVE DUŠE, 2017. (S. Dragun / P. Buljević);
MALENA MJESTA SRCA MOGA, 2017. (T.Ujević / P. Buljević);
KLYTAIMNESTRA, 2018. (M. Matković / P. Buljević);
KUMOVI, 2019. (D. Kovačević / P. Buljević);
GASTARBAJTERSKA BAJKA, 2021. ( M. Matišić / P. Buljević);
SVE MINISTROVE LAŽI, 2022. (Aldo De Benedetti / autorski projekt);
KRALJ EDIP, 2023. (Sofoklo/H. Murakami/Petar Buljević).
Gradsko kazalište Mali Princ se pozicioniralo kao kazalište koje njeguje ne samo klasične vrijednosti i sadržaje, nego je to i britko provokativno, inovativno i duboko estetizirano kazalište koje u svoje središte stavlja prvenstveno glumca i glumačko umijeće te kvalitetu predstave, pritom ne podilazeći nikome. Naše predstave postavljaju mnoga pitanja i onda kada se kazališni zastor zatvori, scenografija raspremi i pogase svjetla reflektora. Na programskoj razini je vidljivo postavljanje dramskih tekstova klasika te tekstova suvremenih svjetskih dramatičara pored djela domaćih suvremenika koji progovaraju o konkretnoj problematici društvene zbilje. Višesmjerne programske odrednice Gradskog kazališta Mali Princ te škola za najmlađe kroz Dramski studio Harlekin kojeg vodi akademska glumica i članica ansambla Ivana Giove Župa čini jezgru budućih kazališnih profesionalaca i kazališno osviještene publike. Kazalište je otvoreno i prema projektima neinstitucionalne scene te ima izrazitu sklonost istraživanju i raznim žanrovskim prožimanjima koji ga čine posebnim. To se jednako odnosi na repertoarno širenje, na osmišljavanje novih izvedbenih oblika, suradnju s mladim umjetnicima, akademijama, školama i drugim obrazovnim institucijama te modelima razvoja publike, jer nije isto imati kazalište u gradu Zagrebu ili u jednoj maloj zatvorenoj sredini koja je unatoč svemu, ipak iznjedrila nešto lijepo, plemenito i dobro u izvedbenoj umjetnosti. Želimo živjeti kazalište, živjeti i preživjeti, a čija će istina natopiti glumčev pokret i riječ i kakva će svijetlost i boja poteći u završnom prizoru kada se smijeh publike rasipa po ovoj stvorenoj pozornici svijeta u kojoj počivaju naša zamišljena lica, naša pitanja? Ne znam, samo znam da želimo živjeti kazalište.
Petar Buljević, umjetnički voditelj kazališta